Suomalainen 26 yrityksen delegaatio vierailee Kazanissa

Suomalaisyritysten delegaatio vierailee Kazanissa 14.-15.11.2017 Suomen Moskovan-suurlähettilään Mikko Hautalan johdolla. Yritykset tapaavat Tatarstanin presidentin Rustam Minnihanovin sekä aluehallinnon ja yritysten edustajia.

Vierailun tarkoituksena on luoda ja vahvistaa suomalaisten ja tatarstanilaisten yritysten liikesuhteita sekä etsiä uusia yhteistyömahdollisuuksia. Lisäksi selvitetään alueen investointimahdollisuuksia. Vierailun aikana järjestetään suomalais-tatarstanilaisen työryhmän kokous ja aluehallinnon edustajien tapaamisia sekä useita tapaamisia paikallisten yritysten kanssa yhteytyöverkoston luomiseksi.

Tiistaina 14. marraskuuta pidettävässä suomalais-tatarstanilaisessa Business Forumissa pidetään seuraavien alojen liikeneuvotteluja: teollisuuslaitteet, rakentaminen ja infrastruktuuri, elintarviketeollisuuden laitteistot, metsäteollisuuslaitteet, logistiikka, koulutuspalvelut ja liiketoimintapalvelut.

Yritysdelegaatio osallistuu keskiviikkona YIT:n asuinrakennushankkeen Greenin peruskivenmuuraukseen suurlähettiläs Hautalan johdolla. Vieraat pääset juhlimaan Suomen itsenäisyyden 100-vuotisjuhlaa nykykulttuurikeskus Smenassa, jossa suurlähettiläs avaa Suomalaisen kulttuurin päivät. Päivillä on tarjolla sarjakuva- ja valokuvanäyttelyitä sekä luentoja ja suomalaisia lyhytelokuvia.

Vierailun järjestää Team Finland yhdessä Suomen Venäjän-suurlähetystön ja Suomalais-Venäläisen kauppakamarin kanssa. Delegaatioon kuuluu suomalaisia virkamiehiä ja 26 eri alan suomalaisyritystä. Erityisen paljon matkassa on mukana koulutusalan edustajia. Tatarstanissa toimii useita suomalaisia yrityksiä kuten Finnair, YIT, Huhtamäki, Kone, Leipurin ja Lindström.

Lisätietoja: Taneli Dobrowolski, Lehdistöneuvos, Suomen Moskovan suurlähetystö, taneli.dobrowolski@formin.fi, +7 910 411 2022.

www.formin.fi

www.svkk.fi