Lehdistötiedotteet

Suomalais-Venäläisen kauppakamarin Venäjän maajohtajaksi on nimitetty Jukka Huuhtanen

Jukka Huuhtanen aloittaa Suomalais-Venäläisen kauppakamarin (SVKK) Venäjän maajohtajan tehtävässä 9.5.2016. Huuhtasen asemapaikka tulee olemaan Moskova ja hän vastaa SVKK:n operatiivisten toimintojen johtamisesta Venäjällä. SVKK:lla on Venäjällä toimipisteet Moskovassa, Pietarissa ja Jekaterinburgissa. Työntekijöitä Venäjän yksiköissä on tällä hetkellä yhteensä 15.

Jukka Huuhtanen

Venäjällä työskentelyä Jukka Huuhtaselle on kertynyt noin 15 vuotta. Hän on työskennellyt muun muassa konepajateollisuusyritys FJ Group Production OOO:n toimitusjohtajana Pietarissa, Ferronordic Machines OOO:n kehitysjohtajana Moskovassa John Deere Forestry ZAO:n toimitusjohtajana Pietarissa ja sitä ennen autoteollisuuden parissa myyntipäällikkönä Pietarissa ja Helsingissä. Koulutukseltaan Huuhtanen on merkonomi Kouvolan Liiketalouden ja ulkomaankaupan Instituutista.

”On tärkeää vahvistaa yritysten neuvontaa Venäjällä. SVKK on tämän vuoden alusta alkaen vastannut julkisesti rahoitetuista Venäjän Export-palveluista ja kokemuksemme ensimmäisen vuosineljänneksen pohjalta on, että yritykset kaipaavat ennen kaikkea käytännön apua ja neuvoja. Tarve yritysneuvontaan on suuri. Yhtä tärkeää on tunnistaa uusia mahdollisuuksia suomalaisille yrityksille. Jukka Huuhtanen tulee johtamaan näitä palveluita. Hänellä on pitkä ja monipuolinen kokemus Venäjällä toimimisesta,  mikä tuo arvokkaan lisän osaamiseemme”, SVKK:n toimitusjohtaja Jaana Rekolainen sanoo.

”On mielenkiintoista tulla palvelemaan suomalaisia yrityksiä. Toimintaympäristö ei nyt ole helpoin mahdollinen, mutta haasteet voi kääntää myös mahdollisuuksiksi. Olen itse nähnyt Venäjällä paljon onnistumisia ja uskon, että niitä tulee jatkossakin. Onnistumiset edellyttävät aina myös rohkeutta. SVKK:lla on paljon kokemusta ja osaamista  ja omalta osaltani haluan tuoda palvelut vielä lähemmäksi asiakasta”, Jukka Huuhtanen painottaa.

Lisätietoja antaa:

Viestintä- ja markkinointijohtaja Pirjo Peltola,  p. +358 40 5881942, pirjo.peltola@svkk.fi