Myy paremmin Venäjällä – Myynnin kehittämisen koulutus Venäjän-kaupan tekijöille
Jokaisella yrityksellä on aina mielessä myynti ja myynnin parantaminen. Venäjän-kauppaa tekevät tietävät, että tuloksekas myynti tarvitsee henkilökohtaisia kohtaamisia asiakkaiden kanssa, oman myyntitiimin sujuvaa kommunikointia ja jakelijaverkoston jatkuvaa hoitamista.
Suomalais-Venäläinen kauppakamari ja Haaga-Helia ammattikorkeakoulu yhdistivät osaamisensa ja sen tuloksena syntyi Myynnin kehittämisen koulutus Venäjän-kaupan tekijöille.
Ohjelman tavoitteena on kehittää osallistujien myynnin vuorovaikutustaitoja ja harjoitella myyntitapahtumia sekä oman yrityksen ja palveluiden esittelyä. Ohjelmaan kuuluu kullekin osallistujalle koko päivän mittainen myyntilaboratorioharjoitus, jossa harjoitellaan myyntitapahtuman vuorovaikutustilanteita ja oman yrityksen tai tuotteen tehokasta pitchausta.
Myyntilaboratoriotyöskentely antaa osallistujalle tietoa vuorovaikutuksen eri osa-alueista ja antaa vinkkejä siitä, mihin kannattaa kiinnittää huomiota, kun kehittää omaa myyntitaitoaan. Toteutus tapahtuu virtuaaliympäristössä, jolloin osallistujille avautuu samalla mahdollisuus tehokkaan etämyynnin harjoittelemiseen.
”Kasvojenilmeiden tunnistuksen avulla havahduin siihen, että ilmeeni ei aina olekaan myyntitilanteissa niin positiivinen kuin kuvittelin. Olen kiinnittänyt tietoisesti huomiota sen korjaamiseen.”
– Heidi Kock, laboratoriopäällikkö, Haaga-Helia
Tehokasta pitchausta tarvitaan, kun luodaan uusia bisneskontakteja. Taidosta on hyötyä esimerkiksi Team Finland -vierailuilla virallisten tapaamisten yhteydessä, kun pitää nopeasti ja tehokkaasti esittää oma ratkaisu ja jättää muistijälki kuulijoiden mieliin. Laboratorioharjoitus antaa myös teknistä dataa pitchaus-taitojen kehittämiseen. Laboratorioharjoitusten lisäksi ohjelmaan kuuluu kaksi puolen päivän mittaista yhteistä työpajatapaamista, joiden aikana virkistetään tietoja kulttuuriälystä ja hyvistä viestinnän ja myynnin konsteista Venäjän-markkinoilla sekä viestinnästä ja kommunikaatiosta myyntitiimissä ja myyjän ja asiakkaan välillä.
”Tunnetekoälyn avulla pitchaajat saavat näkymän siitä, millaista tunnetta he viestivät.”
– Heidi Kock
Kaikille yhteisten osien lisäksi yritys voi halutessaan teettää myyjilleen DiSC-analyysin, joka on valinnainen osa ja hinnoiteltu erikseen.
Ohjelma sisältää:
- Kaksi työpajaa
- Myyntilaboratorio, jossa kaksi eri teemaa.
- Valinnaisena: DiSC-analyysi (suositellaan kaikille osallistujille)
Hinta:
- 1050 € + alv per osallistuja
- SVKK:n jäsenille 790 € + alv
- DiSC-analyysin hinta 268 € + alv. Sisältää testin verkossa ja henkilökohtaisen kirjallisen analyysin.
Katso tarkempi päiväkohtainen ohjelma alempaa.
Ohjelman toteuttavat yhteistyössä:
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu:
Hannu Vahtera, Head of R&D, yrittäjyys ja liiketoiminnan kehittäminen
Pirjo Pitkäpaasi, DiSC- asiantuntija, myynnin lehtori
Heidi Kock, laboratoriopäällikkö
Anna Nikina-Ruohonen, tutkija
Suomalais-Venäläinen kauppakamari:
Jaana Rekolainen, toimitusjohtaja
Satu Niemelä, viestintä- ja markkinointijohtaja
Tarja Teittinen, palvelujohtaja
Samasta yrityksestä voi osallistua useampi henkilö, hinta on osallistujakohtainen.
Lisätietoa: Tarja Teittinen, tarja.teittinen@svkk.fi
Ilmoittautumiset 22.1.2021 mennessä: Elena Niininen, elena.niininen@svkk.fi