Skip to Content

Myy paremmin Venäjällä – Myynnin kehittämisen koulutus Venäjän-kaupan tekijöille

Aika
Jäsenhinta 790,00 € + alv
Paikka
Helsinki+ Online
Hinta 1 050,00 € + alv

Jokaisella yrityksellä on aina mielessä myynti ja myynnin parantaminen. Venäjän-kauppaa tekevät tietävät, että tuloksekas myynti tarvitsee henkilökohtaisia kohtaamisia asiakkaiden kanssa, oman myyntitiimin sujuvaa kommunikointia ja jakelijaverkoston jatkuvaa hoitamista.

Suomalais-Venäläinen kauppakamari ja Haaga-Helia ammattikorkeakoulu yhdistivät osaamisensa ja sen tuloksena syntyi Myynnin kehittämisen koulutus Venäjän-kaupan tekijöille.

Ohjelman tavoitteena on kehittää osallistujien myynnin vuorovaikutustaitoja ja harjoitella myyntitapahtumia sekä oman yrityksen ja palveluiden esittelyä. Ohjelmaan kuuluu kullekin osallistujalle koko päivän mittainen myyntilaboratorioharjoitus, jossa harjoitellaan myyntitapahtuman vuorovaikutustilanteita ja oman yrityksen tai tuotteen tehokasta pitchausta.

Myyntilaboratoriotyöskentely antaa osallistujalle tietoa vuorovaikutuksen eri osa-alueista ja antaa vinkkejä siitä, mihin kannattaa kiinnittää huomiota, kun kehittää omaa myyntitaitoaan. Toteutus tapahtuu virtuaaliympäristössä, jolloin osallistujille avautuu samalla mahdollisuus tehokkaan etämyynnin harjoittelemiseen.

”Kasvojenilmeiden tunnistuksen avulla havahduin siihen, että ilmeeni ei aina olekaan myyntitilanteissa niin positiivinen kuin kuvittelin. Olen kiinnittänyt tietoisesti huomiota sen korjaamiseen.”
Heidi Kock, laboratoriopäällikkö, Haaga-Helia

Tehokasta pitchausta tarvitaan, kun luodaan uusia bisneskontakteja. Taidosta on hyötyä esimerkiksi Team Finland -vierailuilla virallisten tapaamisten yhteydessä, kun pitää nopeasti ja tehokkaasti esittää oma ratkaisu ja jättää muistijälki kuulijoiden mieliin. Laboratorioharjoitus antaa myös teknistä dataa pitchaus-taitojen kehittämiseen. Laboratorioharjoitusten lisäksi ohjelmaan kuuluu kaksi puolen päivän mittaista yhteistä työpajatapaamista, joiden aikana virkistetään tietoja kulttuuriälystä ja hyvistä viestinnän ja myynnin konsteista Venäjän-markkinoilla sekä viestinnästä ja kommunikaatiosta myyntitiimissä ja myyjän ja asiakkaan välillä.

”Tunnetekoälyn avulla pitchaajat saavat näkymän siitä, millaista tunnetta he viestivät.”
Heidi Kock

Kaikille yhteisten osien lisäksi yritys voi halutessaan teettää myyjilleen DiSC-analyysin, joka on valinnainen osa ja hinnoiteltu erikseen.


Ohjelma sisältää:

  • Kaksi työpajaa
  • Myyntilaboratorio, jossa kaksi eri teemaa.
  • Valinnaisena: DiSC-analyysi (suositellaan kaikille osallistujille)

Hinta:

  • 1050 € + alv per osallistuja
  • SVKK:n jäsenille 790 € + alv
  • DiSC-analyysin hinta 268 € + alv. Sisältää testin verkossa ja henkilökohtaisen kirjallisen analyysin.

Katso tarkempi päiväkohtainen ohjelma alempaa.

Ohjelman toteuttavat yhteistyössä:

Haaga-Helia ammattikorkeakoulu:
Hannu Vahtera, Head of R&D, yrittäjyys ja liiketoiminnan kehittäminen
Pirjo Pitkäpaasi, DiSC- asiantuntija, myynnin lehtori
Heidi Kock, laboratoriopäällikkö
Anna Nikina-Ruohonen, tutkija

Suomalais-Venäläinen kauppakamari:
Jaana Rekolainen, toimitusjohtaja
Satu Niemelä, viestintä- ja markkinointijohtaja
Tarja Teittinen, palvelujohtaja

Samasta yrityksestä voi osallistua useampi henkilö, hinta on osallistujakohtainen.

Lisätietoa:
Tarja Teittinen, tarja.teittinen@svkk.fi

Ilmoittautumiset
22.1.2021 mennessä: Elena Niininen, elena.niininen@svkk.fi


Ohjelma

1.2.21 Kick-off: Parempaa myyntiä Venäjällä

1.2.2021 klo 9.00–12.30

Osoite: Eteläranta 10. Aamukahvia tarjolla klo 9.00 alkaen

Kick-off on kaikille kehitysohjelmaan osallistuville yhteinen. Osallistua voi myös etäyhteydellä.

klo 9.30–12.30

  • Ohjelman esittely ja ohjeistus
  • Myynti Venäjällä – vinkit ja yleiset totuudet; digimyynti
  • Myyntitiimin vuorovaikutus-, asiakastyöskentely- ja myyntitaitojen kehittäminen

Puhujina ja sparraajina Suomalais-Venäläisen kauppakamarin ja Haaga-Helian asiantuntijat

2.2.21 Valinnainen osa: Disc-testin avulla ymmärrystä vuorovaikutukseen myyntitilanteissa

2.2.2021, klo 9.00–12.30 (etäosallistuminen)

Tähän osaan osallistuvat DiSC-testin ennakkotehtävänä suorittaneet osallistujat.

DiSC-testin esittely, tulosten purku ryhmänä ja tehokkaan myyntityön näkökulmasta. Henkilökohtaiset raportit jaetaan osallistujille.

DiSC-testi:

Osallistujilla on mahdollisuus suorittaa ennakkotehtävänä DiSC-testi (n. 20 min, verkossa), joka kuvaa henkilön luontaista tapaa käyttäytyä erilaisissa työn vuorovaikutustilanteissa. Testin tulokset avataan osallistujille ryhmätilaisuudessa, ja osallistujat saavat henkilökohtaiset raportit.

Ennakkotehtävä on optio, jota kuitenkin vahvasti suositellaan kaikille ohjelmaan osallistujille.

Huom! DiSC-testillä erillinen hinta ja se valitaan ohjelmaan ilmoittautumisen yhteydessä.

8.tai 9.2 Myyntilaboratoriopäivä

8.2. tai 9.2.2021, klo 9–15

Etätilaisuus, yhteys Haaga-Helian myyntilaboratorioon.

Ohjelman osallistujat jaetaan kahteen ryhmään, molemmille ryhmille oma päivänsä (joko 8.2.2021 tai 9.2.2021). Aikataulut ilmoitetaan osallistujille Kick-off päivän aikana.

Myyntilaboratoriopäivä rakentuu kahden kehitystehtävän ympärille:

Kehitystehtävä I Vuorovaikutus myyntitapahtumassa

  • Tavoitteena parantaa vuorovaikutusta myyntitilanteessa ja luottamuksen herättämisen taitoja, harjoitella kaupan clousausta;
  • Osallistujat myyvät omaa tuotetta tai palvelua; osallistujat jaetaan harjoittelupareihin ja he vuorottelevat ostajan ja myyjän rooleissa;
  • Jokainen myyntitilanne kestää 20 min;
  • Välitön palaute harjoituksesta
  • DiSC-vertailuraportin hyödyntäminen vuorovaikutuksen tukena;
  • Työkielenä suomi, harjoitellaan vuorovaikutusta

Kehitystehtävä II: tehokas pitchaus

  • Tavoitteena tehokas esiintyminen myyntitilanteessa;
  • Yrityksen / palvelun / tuotteen pitchaus yleisölle; esitykset valmistetaan etukäteen;
  • Pitchaukset asiakkaan kielellä: englanniksi tai venäjäksi.
  • Lisänäkemystä saadaan laboratorioympäristön sensoriteknologioiden avulla.
  • Kohdeyleisönä ja arvioijina ovat muut osallistujat sekä Suomalais-Venäläisen kauppakamarin ja Haaga-Helian asiantuntijat.

 

19.2.21 Yhteinen tulosten purku ja sparraus; opit käyttöön ja kokemukset jakoon

Perjantai, 19.2.2021

Osoite: Eteläranta 10. klo 9.30–12.30, aamukahvia 9.00 alkaen
(osallistua voi myös etäyhteyden kautta)

  • Kulttuuriälykkyys myyntitilanteissa: miten hyödynnetään kulttuurierot ja kohdataan asiakas Venäjällä.
  • Myynnin ja vuorovaikutuksen osaamisen kehittäminen
  • Puhujina ja sparraajina Suomalais-Venäläisen kauppakamarin ja Haaga-Helian asiantuntijat
Back top top